Ikea och julpyssel

Min helg har varit lugnare än någon annan helg på säkert två månader!
Ingenting som har med skolan eller smink att göra över huvudtaget! underbart...
Kändes ett tag som jag andades puder och såg världen i de färger som jag har i palletten.
Så helgen började med julbord på LiteMer... Väldigt trevligt! Träffade alla mina gamla lärare från låg- och mellanstadiet. Jag blev nästan gråtfärdig när jag såg dem!
Det roliga är ju att jag gick ju ut 6:an för 8 år sen, och ändå kommer de ihåg mig! Det förvånar mig väldigt. I med det var ju lärare som jag inte ens hade utan hade en realtion till på någon annan vänster. Om det var elevrådet eller konstutställningar eller liknande. Den ena läraren var min paralellklasslärare mellan 4-6:e klass.
Och HUR håller han koll på alla de ungar som gick i andra klassen?!
Makalöst, men väldigt roligt!
Sen var vi på soft en sväng och drack drinkar som hade alla regnbågens färger!
Och sen bar det av med ett svängande avslut på BaraBar, där dom bara spelade gamla rocklåtar!
Allt från AC/DC till Micheal Jackson och Bruce Springsteen! Himla hålligång!

På lördagen åkte jag, mamma och Fanny till Ikea. En mysdag för oss 3 flickor.
Vi köpte lite inför julen och Fanny och jag fick var sin ny bäddmadrass. Så jag sover som en drottning!
OCh som tack bjöd jag mina kära föräldrar på bio på kvällen. Vi såg "Guldkompassen" och åt MASSA popcorn och bilar!
Det roliga med den filmen är att skådespelarna är underbara och storyn är super! (i med den är baserad på en bok av Philip Pullman) Men jag har INGEN aning vad kameramannen gjorde?!
Eller personen som klippte filmen har nog varit full... för allt var så underbart och fint gjort, alla specialeffekter var perfekta, men när man ser scener på bara snö och huvudpersonen pratar UTANFÖR bild, kan man ju undra vad som hände...?!
Men men... filmen i sig var jättebra så den är värd att se. Dock ska jag läsa boken. Hitta den här hemma härom dagen. Upptäckte att jag köpte den i sommras på rea!

Men idag har jag inte gjort mycket... Sov länge sen låg jag kvar i min nya mjuka säng och titta på TV. Sen satte jag mig och julpyssla lite. Gjorde egendesignade julkort och rimmade lite.
Jag ska vara så julig i år som det bara går! Jag har inte hunnit det dom senaste 4 jularna, men nu ska jag njuta av julen till fullo! Baka egna pepparkakor och göra knäck.
Julpynta hela huset! Less is NOT more, när det gäller jul!
Rimma på varje paket ska jag nog hinna med också... Ja... riktigt myspys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0