Kanal Lokal igen!

Igår var jag tvungen att rycka in på Lokal Kanal igen tillsammans med Elin.
Det är ju ingenting man säger nej till direkt!
Det var lättare denna gången nu när det var andra gången för mig. Mna kände sig lite mer hemma och trygg.
Studiovärdinnan kände igen mig, och jag kunde fråga sådant som jag kanske inte vågade förra gången.
Man vågade liksom ha en åsikt på nått vis! hehe!

Det var roliga gäster denna gången!
Ett helt tjejgäng, som spelade i ett band som heter  "4 Teachers and a Gardener". Väldigt roliga tjejer! Dock fick jag aldrig höra hur dom lät....
Sen var det ystad profilen Per Carlén. Han träffade jag dock på föräldramöten i lågstadiet, men det var på återseende!
Och sist men definitivt inte minst Orvar Särvström! Han den goa killen från filmkrönikan med jättepollisongerna! haha! Han är en riktigt skojare han...  Underbart när han strövlar in 15minuter för sent i studion med håret i en trasslig hårsvans och en stor röd tröja med CCCP-tryck. Han tar liksom världen med ett enormt lugn. Härligt att vara i närheten av honom.

Sen hade jag världens bitchigaste modell igår!
Jag vet inte riktigt vad hon förväntade sig alltså! Uppenbarligen trodde hon att prinsessan, som hon är, skulle bli sminkad och uppassad av mig. Vad har man för uppfattning när det är en skola som söker personer från nätet och det är gratis?! Tror man det ingår skönhetsbehandling då?
Det roliga var att vi hade 30-tal igår. Det är mycket konstiga färger och långa fula ögonbryn. Överlag är det ingen vacker sminkning egentligen. Sen skulle vi göra om originalet så det blev mer trend över det. Och det var inte poppis hos prinsessan! Hon bara satt och glodde i spegeln som om jag förstörde henne för evigt!
Hon sa inte många ord till mig... Och när jag försökte få igång en konversation med henne svarade hon bara mig kort. Oftast när man går på sådanna här saker brukar man oftast ha ett intresse av smink, mode eller nått i den stilen. Men det hade inte hon. Hon skulle aldrig tänka sig att blir makeupartist. Hon skulle bli nått inom resor.
Vilken är en ganska STOR branch! Men lilla flickan visste uppenbarligen inte vad hon ville...
Sen när jag gjort en supersnygg kvällsminkning i lilla/rosa nyanser, med skimmer på locken och en sexig perfekt djuplila mun, frågar jag henne; Om hon vill tvätta av sig innan hon skulle åka hem?
Då svarar hon släpigt och ointresserat: Nä, jag kan väl ha det på mig då....
Jag trodde jag skulle hugga huvudet av henne!

Jag hoppas  jag kan ragga upp lite trevliga normala männsikor till nästa gång!
För jag okar helt enkelt inte med någon mer bitch! Hon liksom drog ur all musten av mig. Jag ville inte göra mitt bästa och göra en perfekt sminkning för hennes skull!
Egentligen gör jag ju det för min övnings skull, men jag vill ju alltid att modellen ska ha en upplevelse och tycka det är roligt! Ibland har man ju lyckas få modellen överlycklig för sminkningen blev riktigt bra!
Men vissa uppskattar inte arbetet... Sån skit man får ta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0