Musikvideo!

Nu går karriåren uppåt med stormfart!
Detta är något som jag bara kunde drömma om att få göra!

Jag ska vara ensam makeupartist till en musikvideo-inspelning!
Helt galet roligt!

Rapparen, som är från Stockholm, kallar sig för Million Stylez och den enda låt som jag känner igen honom för är "Miss Fatty". En ganska känd låt som man ofta hörde på uteställen runt om i Sverige.
Dock är han mest känd utomlands. Han har mycket spelningar på Cuba och liknande "partyöar".

http://www.youtube.com/watch?v=ivMa1B3cRdw


Jag fick följa med på detta äventyr genom min B-fotograf Johan på långfilmen!
Han hade blivit kontaktad att få filma musikvideon och de behövde en makeupartist och de tänkte på mig!
Även vår A-fotograf och scenograf från filmen är med i det hela.

Så i lördags hade vi ett litet möte på vinylcaféet i Malmö angående hur allt skulle se ut och vad som behövde göras innan inspelningen som är redan om 2 veckor!
Jag kommer helt klart ha det tufft som ensam makeupartist! Det kommer vara väldigt stressigt och det är mycket som behöver göras inför varje tagning. Alltihop ska vara färdiginspelat på 3 dagar, och det är sååå mcyket olika sorters smink som ska läggas! En sminkning får max vara på i 10 iminuter sen ska den tvättas av och göras om!
Men det ska bli såå roligt! Särskilt med det teamet jag har hamnat i!
Jag verkligen stormtrivs i deras sällskap! Det tog ett tag att lära känna dem...
Men har man varit instängd med dem i små enrumslägenheter runt om i Malmö under ett halvårs tid, så har man kommit varandra ganska nära om man säger så...!
Oftast har ju filminspelningen inneburit att stå åvanpå varandra och knäpp tysta!

Men jag håller tummarna för det nya projektet!

Så när ni ser Million Stylez nya video på MTV så kan ni ju tänka på mig!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0