Årets vackraste film!

Igår fick jag äntligen se WALL-E!
Jag och Philip har pratat så mycket om denna filmen och hur vi ska se den.
Att be en vän ladda ner och se den är ett lätt alternativ.
Men vi har blivit lite kräsna... Vi vill inte se våra älsklingfilmer i usel kvalitée och helt plötsligt ställer det sig någon upp mitt framför den illegala kameran i biosalongen.
Nä, vi vill se dom på bio, med engelska så klart, eller så väntar tills den kommer ut, så vi kan antingen hyra eller köpa den.
Dock finns det ett stort problem... WALL-E säns bara i Lund, Göteborg och Stockholm på engelska på bio!
Skandal!
Bara för det är en Dinseyfilm innebär det inte att det bara är barn som går och ser dom!
Det finns jag och Philip också...
Så att den på bio var borträknat.
Vänta tills den kom på hyrfilm var också borträknat, för så länge kunde vi inte bara vänta när det gällde denna filmen, så vi tog oss en rövare. Vi fuskade lite... Och vad glad jag är för det!

WALL-E är definitivt den vackraste filmen detta året!
Med mycket mörker och elände men med underbara kära ljusglimtar sitter jag totalt förälskad i WALL-E!
Han är allt vad man kan önska sig. Och lite till.

Så som ET och R2D2 trollband folket på 70- och 80-talet gör nu WALL-E samma sak.
Det roliga är att det faktiskt är samma person som gjorde rösterna till både R2D2 och ET och även nu WALL-E, vilket ingen kan undgå att missa. Dom finurliga glad ögonen från ET och "talet" och dom korkade idéerna från R2D2, gör att WALL-E hade kunnat vara deras yngre bror.

Disney är mästaren av sensomoraler och varje film har en lärdom.
Och i WALL-E är lärdomen närmare än vad vi tror.
Den handlar om miljöförstöring och nedskräpning, vilket jag tror är en mycket bra lärdom för barn att ta del av.
Och lyckas nu Disney göra clownfisken nästan utdöd efter "Hitta Nemo", för att alla ungar ville ha en så de kunde spola ner dom i toastolen för "då kom dom ju hem igen!" så lyckas Disney kanske gör ett litet steg i rätt riktning med en miljöfilm för barn.
Jag håller tummarna!  


Kommentarer
Postat av: Anders

<3 Walleeeee!

2008-09-10 @ 14:49:54
Postat av: Lellky

Sjukt fin film

2008-09-12 @ 15:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0