List-oskulden är tagen!

Jag som länge har dragit mig för att kopiera listor här på bloggen, så är det nog dax att ge sig ut i den stora världen!
Denna hittade jag hos fin fina Fakelashes!

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
En hel drös! Jag är den ansvarige som får allas extranycklar...

Vilken svordom använder du mest?
Jag försöker att inte svära och försöker därför hitta något annat ord som kan ge samma utlopp för raseriet.
Men ibland fräser jag nog fram ett "jävla helvete..."

Äger du en iPod?
Nix pix... Dock hade jag en mp3:a som Philip adopterade utan min vetskap.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag är nog både ock. Älskar att fotografera men när någon får en bra bild på mig, så kan jag inte bli annat än varm inombords.

Vilken var den senaste filmen du såg?
"Alice i underlandet". Är dålig på att se dom nya actionrullarna...

Har några av dina vänner barn?
Njää... Men dom är helt klart i startgroparna!

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ny bil och en vacker etagelägenhet i New York!

Har någon någonsin kallat dig lat?
Det skulle jag nog inte påstå. Dock kan jag ha "mindre kreativa dagar" om man säger så...

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Chokladen flyter i mina vener. Men ett kallt glas mjölk till frukost är svårslaget.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Jag har väldigt dåligt ballandssinne vilket gör att jag inte kan åka karuseller. Jag blir illamående att bara stå och titta på en vanlig hederlig Mary-go-around! Fast ibland tar jag mig lyxen att köpa EN biljett och åka den värsta berg-o-dalbanan på stället!

Hur många syskon har du?
En mindre syster, och det räcker bra tack!

Äger du några band t-shirts?
En hel drös finnes i min garderob. Dock använder jag bara dem till konserttillfällen. 

När flög du senast?
I maj när jag var på semester på Cypern.

Läser du för skojs skull?
Jag läser aldrig för att jag måste, om det var frågan?
Utan jag läser varje kväll, innan jag ska sova, för min hjärnas frihet.

Pratar du några andra språk?
Engelska, tyska men kan nog göra mig förstådd på ett andra antal språk.
Räknas kroppsspråk förresten? För det är jag lysande på!

Har du en stationär dator eller en laptop?
Både ock. Hemma använer jag dock bara en stationära.

Vad har du med dig in på bion?
Videokamera?
Just kidding! Någon vän och godis/popcorn är utmärkt.


Har du en blogg?
Japp japp!

Vilken är din favoritdrink? 
Cosmopolitan och Lennart ligger nog högst på listan just nu.
Med tanke på att jag nästan bara dricker drinkar så finns det många som jag tycker om.
Fast whiskey och ginger ale är också mumma...

Äter du frukost dagligen?
Oh ja! Går definitivt inte utanför dörren utan mat i magen.
Två  mackor, av bröd från bageriet på jobbet, med ost på och ett glas apelsinjuice eller mjölk.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Oftast finns det mycket att fixa med, men sällan är dom särskilt stressiga.

Vilken är din favoritfrukt?
Oj, det finns så många goda!
Sharonfrukt, röda druvor och smultron är nog favoriterna.


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Finns ingen anledning att räkna kalorier.
Jag äter nyttig mat och choklad innehåller ändå inga kaloerier, eller hur? ;)


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jag skulle inte kalla mig petig men det är något som kan störa mig om en mening "låter" fel.
Dock felstavningar får mig att klia över hela kroppen.

Vad var det senaste du åt?
En banan, ett äpple och vatten.

Gillar du senap?
Det kan vara gott i matlagning men inte "rent".

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej, jag har inte det. Är alldeles för feg tror jag!
Litar inte på att varorna kommer fram och någon springer iväg med mina pengar.

Skulle du säga att du är trendig?
Jag köper ganska ofta nya kläder vilket innebär att jag inhandlar "nya trenden", men jag sätter alltid min egen twist på allt jag bär och trenden är inget jag tänker på. Jag bär det jag tycker är fint.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, det får jag inte.

Kommentarer
Postat av: badis

Hur gör man en Lennart?!:D

2008-09-11 @ 18:34:18
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Lellky

Lennart

LIKÖRDRINK

Lennart är en trevlig klassiker som smakar finemang. Sprite kan med lätthet ersättas av t.ex. 7-Up eller fruktsoda.





lennart's ingredienser

3 CL XANTÉ POIRE AU COGNAC

3 STÄNK PRESSAD LIME

SPRITE







mixa din drink

Fyll ett highballglas till hälften med is, häll på Xanté och limejuicen. Fyll upp med sprite och rör om.

Garnera med en limeskiva.



2008-09-12 @ 15:35:45
Postat av: Linda

En etage lägenhet i NY lät ju inte helt fel :o)

2008-09-12 @ 22:20:05
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: carolina

nej nej nej therese... inte sharonfrukt... ILLA!



ps jag snodde listan.

2008-09-14 @ 16:13:05
URL: http://vision400.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0