Granen står så grön och grann i stugan!

Ja, nu är det minsann jul alltid!
Snö i fönsterna så man knappt kan se ut och i en snödriva står bilen parkerad, så det gäller att skotta ut den varje morgon...
Plogbilarna var så himla gulliga och plogade vallar runt min bil...
Den stod väl i vägen på parkeringsplatsen antar jag?!

Det bästa med jul och snö är att man har en vettig anledning att stanna inomhus och dricka alldelels för mycket te och sitta och titta på alla andra männsikor som fösöker kämpa mot snön. Väldigt underhållande!
Gissa vad jag ska göra när jag blivit pensionär?!

I lördags fick jag i alla fall hem min efterlängtade gran till hemmet.
Fick upp den i foten så att den sotd rakt, inget lätt jobb när man bara har två händer och 4 skruvar i julgransfoten! Långt om länge stod den som den skulle i alla fall.
Att klä granen måste vara det roligaste! Jag går och plockar och sätter dit nya saker hela tiden. Flyttar på kulor och meckar... Så mysigt.

Idag ska jag inhandla apelsiner och nejlikor.
Då kommer hemmet lukta riktigt juligt!

Fattar inte vad det är för j***** julstjärnor som säljs med en världens mest korkade uppfinning när man ska sätta upp den! En stenhård spiral?! Hur tänkte dom nu?!
Jaja... han får väl hänga lite på sned då....




Kommentarer
Postat av: Maria

åh, vad mysigt! Vi ahr ingen gran. Vi har typ ingenting, men vi ska ju å andra sidan åka bort. Ingen idé att pynta när man ska ta ner det igen när man kommer hem . Dessutom bor jag ju med grinchen själv, han ogillar julen skarpt!

2009-12-21 @ 15:17:53
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0