Snuff.

Det är över ett år sedan Slipknot släppte sitt senaste album, All Hope is Gone.
Många vackra låtar, många minnen.

Jag fastnade för just låten Snuff för den handlar om Corey själv (sångaren).
Det må låta som något fanatisk grej, men jag vet ju så mycket om detta gänget, särskilt Corey, eftersom jag följt dem i så många år. Corey är gift och har barn. Han hade långt hår och jag visste vilka tatueringar han har. (Inte så konstgt eftersom det blir varmt på konserter och då ryker kläderna på scenen...)

Någonting hade ändrats när vi skulle se Stone Sour för 3e gången. Han hade rakat av sig allt sitt långa hår. Kroppen var fylld med nya taueringar och vigselringen var borta...
Det krävs inte så mycket psykologi där.
Sen, inte så lång tid efter, kom albumet från Slipknot och Snuff finns med där. Den handlar just om Coreys skillsmässa. Nu efter så här lång tid och låten och texten till den fastnat lång inne i mitt minne, jag kan verkligen förstå den, kommer nu en kortfilm/musikvideo till låten.
Filmen är regisserad av Shawn mer känd som Clown från Slipknot.



Titta, lyssna och njut.




Kommentarer
Postat av: Carolina

Den låten är fantastisk på alla sätt och vis. Sällan hittar man låtar med sådan text.

2009-12-28 @ 15:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0