Bye bye Charlie!

Så länge vi har letat efter en ny familj åt min lilla vovve, men inte lyckats.
Charlie har bott hos oss i 8 månader, vilket skulle bara en liten mellanlanding till vi fann hans permaneta hem, men det blev mycket längre. Det har helt klart varit kämpigt dom senaste 3 månaderna då jag började jobba full tid igen.
Philip har fått köra hem från lunchen på jobb för att gå en runda med honom, och jag har fått gå upp en timme tidigare varje morgon för att gå en lång runda så han skulle klarar sig.
Dessa vallhundar är ju inte att leka med när det kommer till motion!

Ett lyckligt samtal kom i förra veckan, det fanns en intresserad familj till Charlie.
Självklart åkte vi dit och hälsade på.
Charlie stormtrivdes och gjorde sig till rätta med en gång.
Familjen, som var vana vid större hundar som St. Bernard och Berner Sennen, tyckte Charlie var supersöt och bra resestorlek. Ett av deras största intressen var deras segelbåt och dom ville ju så klart att Charlie skulle kunna följa med på någon tur, så dom hade redan köpt en flytväst för hundar åt honom.
Charlie är ju definitvt ingen badkruka, så det kommer inte vara några svårigheter!

Så igår var dom här och hämtade Charlie på prov.
Han kommer antagligen stanna över helgen, sen skulle vi få ett slutgiltigt besked hur det skulle bli.
Jag har så goda aningar om denna nya familjen. Jag är så glad för Charlies skull!
Någon som vill leka med honom, ut och gå med honom och kela med honom hela tiden.
För Charlie är världen största kelgris. Han kan inte få nog.

Så jag håller tummarna, för allt vad jag är värd, att detta kommer gå vägen.
Önskar Charlie all lycka och vi kommer så klart ses igen min vän.
För visst har det varit en underbar tid.

  
  




Kommentarer
Postat av: lisa

älskade hunden! Jag har pratat mycket med mamma, den sista tiden, om hur det blir och så. Jag är så glad över att Charlie kan få spendera sina sista år på ett och samma ställe. För det är hans verkligen värd, den lilla galningen. <3

2009-07-09 @ 18:13:03
URL: http://inmemoriamsmelly.blogg.se/
Postat av: Rocketqueen

Åh så underbart ni ser ut att ha det! Sista bilden är så extra mys!

2009-07-24 @ 17:20:04
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0