En magisk afton på Vendel Ale Stenar.

Som vissa av er vet jobbar jag för en av Sveriges främsta kockar, Anders Vendel.
Jag har funderat många gånger över hans matlagning, hur den är?
För skicklig är han ju, det vet jag.
Vi anställda får ju lagad mat serverad av Anders varje dag på jobbet, för det är något han värnar mycket om, att vi ska ha mat i magen för att kunna jobba ordentligt. Han har ju inte nytta av hungriga och slöa arbetare.
Och visst är det alltid god mat som serveras, ingen tvekan om saken!

I måndags fyllde Philip år. Mannen som drömmer och kontant fantiserar om mat.
Det skulle vara det perfekta presenten någonsin, en helkväll med Anders Vendel i köket.
Så jag viftade med mitt magiska trollspö och igår kväll satt Philip och jag i Anders Vendels Dining roomVendel Ale Stenar.
Bästa fönsterplatsen med utsikt över havet och direkt insyn till köket. Det är så fascinerande att se dom arbeta, för det är så annorlunda i Mr. Vendels kök det är helt knäpp tyst. Det sägs inga många ord till varandra, dom vet vad som ska göra helt enkelt.

Det serverades en helt fantatsisk 11 rätters meny till Phiip och mig.
Vi hade planerat det skulle bli en riktig helkväll.
För det tog nämligen 4 timmar för oss att ta oss egenom alla 11 rätterna.
3 förrätter, 4 huvudrätter och 4 efterrätter.
Med otroligt gott vin och öl till våra rätter njöt vi till fullo.

Det är förståss inte särskilt stora rätter som serveras. Utan bara stora smakbitar av allt från räkor och pilgrimsmusslor till kyckling, kalv och kalvtunga. Helt underbara kombinationer av smaker som man aldrig hade kunnat komma på själv.
Det må jag säga, vilken kväll.
Och jag som inte är så rysligt stor i maten hade svårt att tro att jag skulle kunna lyckas ta mig egenom 11 rätter, men det var inga problem. Det började kännas när vi kommit till 2-3 huvudrätten, inte att jag var mätt utan nu var det dax för något sött. Tills sist hade man svårt att kunna ta in alla underbara smaker. Inget man gör varje dag, men något man absolut borde få prova.


Här har vi kvällens sminkning. Inget så där ruskigt avancerat, men något alldeles extra.
Jag provade min nya skugga från Makeup Store från deras Bronzed serie. Så supersnygg den är!
Så blandade jag upp den med makeupstudions skugga Nougat och highlight under brynet med H&M's sand.
I ögats inre del har jag lagt Makeupstudions skimmerskugga Brons med en våt pensel för mycket effekt.
Makeup store's rouge Fresh stämmer mycket bra in, superhärlig rosig rouge.




  

Kommentarer
Postat av: carolina

så fin du är i den hårfärgen! =)

2009-08-02 @ 18:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0