Tomt tomt tomt...

Ja... det är sååå tomt här på bloggen.
Det är för mitt liv har varit helt upp och ner den senaste tiden.
Jag har inte varit så positiv till att dela med mig av allt här på bloggen heller...
Men nu har jag fått lite distans och känner att jag kan se den senaste tiden lite mer objektivt.

Jag har haft en familjemedlem som dött och en fruktansvärd död.
Det har tagit mig många timmar av tankar och sörjande stunder för att kunna komma till sans.
Även tiden det tagit att besöka hans lägenhet och stå i begravingsplaner har tagit hårt.

Charlie är tillbaka i våra liv och tar ännu mer plats än förra gången.
Och det verkar inte som han ska någonstans på ett tag.
Får väl acceptera hunden i mitt liv i alla fall. För det har mina vänner gjort.

Jag har varit upptagen med att alla fotojobben på sjukhuset.
Det har verkligen sugit musten ur mig. Har inte haft lust att göra särskilt mycket...

Jag har haft utslag över hela bröstet och ut på axlarna under en mycket lång period. Jag har provat allt från att byta tvättmedel till att sluta använda parfym och hudprodukter som inte är helt organiska. Men nu äntligen fått veta vad jag är allergisk mot.
Och det var inte svårare än att jag var allergisk mot citrusfrukter.
Så bye bye Bravo Apelsin juice.
Skönt att i alla fall fått veta vad jag lider av och att det kommer sluta klia.

Det har varit stora diksussioner i radio och TV angående bloggkulturen.
Jag har känt mig träffad, av någon anledning, av alla elaka kommentarer för alla antibloggare och har bara velat ha mitt liv för mig själv ett tag. Även om jag älskar att skriva och bloggen har varit ett underbart bollplank under mycket lång tid. Så fick jag helt plötsligt ont i magen av hur ytligt en blogg kan vara. Lite grann som en käftsmäll...
För vem vill läsa och tycka det är intressant hur jag sminkar mig eller vad jag gör i mitt liv?
Har jag inga vänner som vill lyssna på mig?
Nu vet jag att detta inte är fallet, för jag har många underbara vänner som alltid finns där, men tankarna har ändå rusat genom mitt huvud som skyttetrafik.

Jag har även fast en mindre svacka angående mitt karriärsval.
I mitt 500 inlägg skrev jag att jag aldrig ångrat min väg. Men nu börjar jag tveka.
Jag ser många av mina klasskramrater haft sådan tur och lyckats så väl.
Jag läser i tidningar och andra bloggar om tjejer som inte ens har någon utbildning som lyckas fantastiskt väl inom yrket.
Så det är kanske svartsjuka som satt in?
För varför har jag inte lyckats på ett högre plan?
Jag har alltid varit tacksam för alla dom uppdrag och jobb jag har gjort. För allt jag gjort har varit så stort och mer än vad jag hade kunnat önska mig från början. Men nu när man börjar titta sig omkring förstår jag ju hur mycket mer jag kan ge. Men har inte chansen.
Tvekar på min talang och kunskap. Och är det dax att byta karriär?
Börja plugga igen och i så fall till vad? Vad är det näst bästa efter makeupartist som jag vill bli?
Timmarna till dessa tankar har varit långa.

Det känna som alla drar och sliter i mig från alla håll och jag hinner inte med.
Bloggen kommer inte försvinna, men jag kommer ha en paus.
Och återkomma när krafterna är tillbaka och jag känner mig stark igen.


Hej Hej så länge och på återseende.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag läser alltid din blogg med ett leende. =)

Tycker inte du är ytlig alls, snarare tvärtom.

Beklagar sorgen, och vill påminna dig att jag alltid finns här för dig. 6 mil är trots allt inte hela världen... ;)

Hör av dig om du vill, närsomhelst, om vad somhelst!



Tänker på dig!

KRAM!

2009-03-29 @ 19:30:13
Postat av: Inthemake

Jag läser din blogg så fort du uppdaterat, men det tror jag att du vet ;) Alla får vi svackor när man börjar fundera på hur man skulle vilja att livet såg ut. Det är inte mer än rätt att du tar den tiden på dig som du behöver...jag för min del kommer iallafall inte att försvinna....stooor kram darling

2009-03-30 @ 10:12:26
URL: http://inthemake.se
Postat av: Therese

till Carolina Tack vännen för att du finns. Även om du inte träffar mig varje dag så är det alltid med ett leende när vi ses igen!

Och bloggen kommer att komma tillbaka, men när motivationen är tillbaka.



Till inthemake Oh tack ska du ha! Jag blir så glad när jag läser alla fina kommentarer från dig! Tack tack tack! Så länge får jag läsa din blogg då...;)

2009-04-02 @ 10:21:35
Postat av: Cecilia

Åh tusen tack för varma ord vännen. beklagar verkligen din sorg, kan inte ens föreställa mig vad du går igenom. Men att uppleva svackor måste vi alla gå igenom, det enda som skiljer dem åt är dem individuella utmaningarna man ställs inför i livet i perioder. Så fort du får gnistan tillbaka så återfår du även kreativitet. Om det är att skriva om ditt liv, olika jobb projekt so be it. Ytligt? Knappast. Personligt och hjärtligt det är vad det är! Det är ju ditt liv, låt ingen säga annat till dig. Stor kram tjejen

2009-04-04 @ 19:19:55
URL: http://misscady.blogg.se/
Postat av: carolina

hoppas ni kommer på lördag?

inte hört av dig på senaste =(

hoppas ni fortf planerar att komma! let me know! puss

2009-04-09 @ 23:49:16
Postat av: Carolina

bilder @ fejjan! PUSS

inboxar du bilderna du tog?

[email protected]



hoppas du hade kul på jubbet sen på söndagen! KRAM på er och tack för ni ville komma! puss!

2009-04-13 @ 21:42:55
URL: http://vision400.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0