Årets första Halloweensminkning!

Ja, min vänner vi är ju mitt uppe i allt halloweenstökande och jag ser barn överallt med snygga dräkter och en lie i handen vid varje gatuhörn.
Sminkbloggarna går bersekt för att det är makeupartisternas bästa högtid på hela året.
Vi får sminka "fula" saker.
Det är visst en charm med att sminka någon snyggt, men det är ännu roligare att omvandla någon till ett monster eller en annan varelse. Skapa öppna sår i latex och sminka skelett.
Fruktansvärt kul!

Så när Janne ringde och ville att jag skulle sminka honom till en Halloweenfest så kunde jag knappt bärga mig!
Dock fanns det en liten twist på den hela. Dom skulle inte ha någon traditionell halloween-spök.-fest utan mer som en maskerad.
Och Janne hade ju redan bestämt sig för sin karaktär och det där jag kom in i bilden.
Han skulle vara Jim Carrey i The Mask!
Ja, det var bara att plocka fram alla gröna färgburkar jag hade!
En väldigt rolig utmaning må jag säga... Det är väldigt svårt att färga någon i en nyans som täcker den vanliga ansiktsfärgen och sen få den att hålla sig så resten av kvällen.
Jag är dock väldigt nöjd med resultatet och Janne lika så!



Steg för steg:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0