Elementärt min käre Watson!

Slutet på året 2009 gav massor och bra filmer må jag säga!
Den som så klart biti sig fast hårdast i mitt minne är ju förståss Avatar - Helt klart årets storfilm!

Det nya året började dock förvånadsvärt bra, helt klart!
På nyårsdagen begav Billy, Ariel, Philip och jag oss till bion för att se Sherlock Holmes.
En film som jag trodde skulle vara lite mysig vardagsaction så där dagen efter den stora nyårsfesten.
Något att mysa till så där... men vilken chock jag fick!
Det är ju en otroligt bra film!
Snabba repliker, snyggt filmad och en riktigt bra story.
En sådan story som utvecklas hela tiden efter filmen gång, att man inte feter 10 min vet vem skurken är och hur det kommer sluta. Riktigt nervpirrigt i mellanåt!

Många goda skratt förståss!
För skådespeleriet mellan den skumma karaktären Sherlock Holmes och hans kära Watson är fantastiskt!
Dock tycker jag att käre Watson har mer ryggrad och "bigger balls" än vad jag minns honom... Men inget fel i det! Skönt att killen kan försvara sig själv...



Helt klart en sevärt film!
4/5



Kommentarer
Postat av: lena

hej hallå.

följer din blogg lite då och då...väldigt intressant må jag säga.. :)

håller med om det du skrivit om både avatar och SH jag har oxå sett båda. Både jag och gubben var eniga om att avatar var super och lämnade bion med ett fånigt leende.. ha det gott.

2010-01-18 @ 20:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0