För att fira våra första 2 månader...

...Så åkte Simon o jag på spa.
Något som vi faktiskt gjorde redan för ett år sedan så på något vis har vi redan gjort det till en tradition.
Ystad har ju två spa att välja på¨och tog faktiskt samma som förra året, då vi trivdes så himla bra.
Ystads Spa och Konferans är helt klart ett ställe att rekommendera!

Vi var på plats redan kl.08.30 för hotellfrukost.
Och vad är bättre en bord efter bord med hotelfrukost?! Typ ingenting... Det är så underbart! Allt från vanliga frukostbullar till lax och avancerade ostar. Mums!
Här satt vi i lugn o ro och läste tidningen och stoppa oss fulla av godsaker.
Efter att vi (faktiskt!) blivit mätta fick vi byta om till badoutfit, badrock och badtofflor sen siktade vi bara på bubbelbadet. Härligt härligt! 
Här låg vi och blev som russin i cirka en timme, då var det dax för våra behandlingar. Simon hade valt en djupgående helkroppsmassage, som han även hade förra året. Tjejen som ger massage är tydligt väldigt duktig och inte rädd för att ta i och det behövde nog stackars Simons muskler. 
Jag därimot skulle skämma bort mig ordentligt tänkte jag och valde lerinpackning för hela kroppen.
Vilken lyx!
Först fick jag klä av mig och lägga mig på britsen som hade en madrass med värmeslingor i, så den var hur varm o skön som helst. Sen började hon massagera in den varma leran över hela kroppen. Det kändes både superskumt och jätteskönt samtidigt får jag säga... När hon hade gått över hela kroppen packade hon in mig i plast o handdukar för att sedan dra hela den värmande madrassen om mig - Som ett litet paket!

Det var dax för ansiktet och här oljade hon in ansiktet först och lade massa krämer för att leran inte skulle torka på huden. Sen fick jag ligga där o mysa i cirka 15min innan hon tog bort leran i ansiktet för att ge ansikts- och hårbottenmassage.
Hårbottenmassage är ju helt klart en favorit! Det är så himla skönt! Spinner som en katt.
Därefter fick jag komma ur mitt lilla paket av värme - Fan va rolig man ser ut!
Helt täckt av grå lera från topp till tå!
Jag fick i alla fall kasta mig i duschen för att få bort leran, vilket inte var helt lätt.
Gud va mjuk o go huden var! Helt underbart!

Sen var det bara att bege sig tillbaka till bubbelpoolen!
Helt favorit får jag säga. Jag hade bott i den om jag haft en hemma alltså...

När jag såg ut som ett russin kunde man lägga sig i supersköna vilosängar och läsa någon trevlig tidning.
Det var här jag somnade kan jag berätta... I ungefär en 20min sen blev jag väckt av spa-personalen at det var dax att äta lunch. Det serverades ost- och skinkpaj med sallad och dressing. Till detta blev det vitt vin till fröken. Det är ju semester att få dricka alkoholhaltiga drycker till lunch.
Sen var det faktiskt dax att gå och duscha (De bjuder på superfint schampoo o balsam) och dra sig hemåt för denna gången.
Klockan hann väl bli nästan 2 innan vi kom utanför dörren där vi möte den "riktiga" världen igen av bilar, irriterande mopeder och avgaser. Men vi var fortfarande så dimmiga av allt bubbel och mys att vi knappt märkte dom.
Helt klart väl spenderade pengar åter igen!

Dock är jag ju sugen på att åka till Ystads andra spa nästa gång... De har nämligen bubbelpool och vanlig pool utomhus precis på stranden! Nästan ännu bättre!



Detta var jag i måndags:


Kommentarer
Postat av: Maria

Fy vad mysigt det låter! Jag vill också!!! men jag får nöja med mig att steka i trädgården =) Kanske skulle ta och pallra mig till den lilla insjön här i byn nån dag och ta ett dopp!

2010-06-24 @ 17:05:47
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0