Vaktjobb på konsert!

Jag berätta om att jag jobbade som vakt under Sommarocken i Svedala detta året och det var något av det roligaste jag gjort på länge!
Nu ringer dom från verksamheten som driver vakterna på sommarrocken och undrar om jag vill fortsätta att göra några uppdrag, bland annat Kent konsert på Sofiero i morgon och Paul Potts på torsdag också på Sofiero!
Det är klart jag vill!
Gud va roligt!

Och innan vi lägger på så sticker hon in frågan:
"- Just det, det är snart MalmöFestival. Intresserad att vara vakt där med?"
"- Självklart!"

Dock förhandlade jag fram att jag skulle få lov att gå och se Flogging Molly när dom spelade.
Och det skulle inte vara något problem.
Om inget annat kunde jag få stå i diket under konserten!

Det kommer vara så roligt!
Männsikorna är helt underbara och hon som är min chef är en superhärlig dam i 60(!) års åldern och hon behandlar oss som sina barn allihopa.
Jag känner mig så trygg när jag är med dem.
Det finns alltid något som kollar efter mig och jag gör så klart samma sak för dem.
Det finns så mycket som kan gå fel på en konsert, så det gäller att ha huvudet med sig.
Någon av besökarna kan komma till skada likså vi som jobbar.
Ha is i magen är ett tips.

 

Paul Potts, Kent och Flogging Molly!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0