Serj Tankian - To wierd to be true!

Jag var väldigt uppspelt att se Serj Tankian på Hulstfred!
Jag har ju följt honom på avstånd med System of a down i många år, men aldrig riktigt förstått mig på vad det är dom gör. System of a down är så sjukt originella så det är svårt att hänga med.
Inget kan jämnföras med dem och deras små påhitt.
Nu har i alla fall sångaren slagit sig fri och börjat på sin solokarriär.
Och det gör han alldeles lysnade!
Det var en av de mest intressanta och vackra spelningarna som jag såg på årets festival.
Jag är djupt imponerad måste jag säga.
Serj är sjukt musikalisk och han kan visa det lättare nu när han inte har andra bandmedlemmar som också vill synas.
Hans hitsingel Empty Walls är ju fantastisk och får en både att tänka och bli så glad.
Hur han lyckas kombinera allvar med glad och härlig musik är fantastiskt.
Killen har helt klart talang.

Dock blir jag fortfarande rädd för honom i videon.
Han är fortfarande lite creepy och wierd.
Den där trollkarlsstilen han kör med kunde han ju skippat.
Så ni "icke-hårdrockare" borde nog blunda och bara lyssna på hans enorma röst!
Förundras över alla dessa toner som han hinner med på så kort tid.






 
Serj Tankian på Hultsfredsfestivalen 2008!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0